Allure Energie

Kiezen voor Allure Energie is kiezen voor persoonlijk contact. Allure Energie is altijd transparant, dichtbij en garandeert persoonlijke aanspreekpunten. Naast oplossingen voor consumenten vinden ook ondernemers en grootzakelijke verbruikers passende oplossingen. Vastgoedondernemers kunnen er zelfs 24/7 inzage krijgen in het verbruik van al hun panden. En als consument is het mogelijk om het eigen verbruik effectief te monitoren.

Allure Energie heeft het faillissement aangevraagd. Deze pagina wordt niet langer opgevolgd en is hierdoor wellicht verouderd.

Allure Energie is een vrij jonge energieleverancier die in 2013 werd opgericht, maar pas in 2015 echt van start kon gaan wegens het lange wachten op vergunningen. Die start heeft Allure Energie in ieder geval niet gemist, want in 2016 beloonde het Nationale Business Succes Award Instituut hen met een prijs als branchewinnaar in de branche van de duurzame energie. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Allure Energie ook nu nog maximaal inzet op groene stroom van dichtbij.

Over Allure Energie

Deze energieleverancier vertrouwt op groene stroom uit Nederland en Europa. Deze stroom is milieuvriendelijk, zonder dat het de klant meer hoeft te kosten. Daarnaast biedt Allure Energie ook gas aan voor heel voordelige tarieven. De klant heeft telkens de keuze tussen vaste tarieven voor één jaar, voor drie jaar of voor variabele tarieven. De variabele energietarieven kunnen wijzigen op 1 januari en 1 juli en worden altijd minstens één week op voorhand gepubliceerd. Het energiecontract kan dan kosteloos worden opgezegd, maar houd wel rekening met een opzegtermijn van 30 dagen.

100% groene stroom

Allure Energie levert 100% groene stroom en gas aan voordelige tarieven.

30 dagen opzegtermijn

Opzeggen is gratis bij variabele contracten. Binnen zes weken volgt de eindnota.

Overstappen naar Allure Energie

Overstappen naar Allure Energie gaat heel eenvoudig. Het begint allemaal bij de berekening op de website van Allure Energie, waarna het commando meteen kan worden overgedragen aan hun overstapteam. Binnen 15 dagen na ontvangst van het contract beginnen ze stroom te leveren.

  1. Bereken het beste aanbod

    Maak eerst een berekening via de website van Allure Energie. Deze berekening is heel eenvoudig te maken en er zijn maar een beperkt aantal gegevens nodig, zoals het adres en het verbruik. Wanneer er stroom wordt geleverd, moet dit ook zo worden aangegeven. Hierbij is het ook mogelijk om het verbruik te berekenen door middel van een simulatietool die onder andere rekening houdt met het type woning, de isolatiewaarde en het aantal bewoners. Vervolgens berekent Allure Energie automatisch het beste aanbod.

  2. Kies een passende formule

    Na het uitvoeren van de berekening, geeft de tool meteen verschillende formules weer waaruit kan worden gekozen. Zo is er bijvoorbeeld de formule waarbij er één of drie jaar vaste tarieven worden gehanteerd, maar er kan ook worden geopteerd voor variabele tarieven. De prijzen tussen deze formules kunnen lichtjes variëren. Ook de berekeningsmethode en de tarieven zijn hier weergegeven. Houd bij het maken van de keuze rekening met de verwachtingen. Verwacht men dat de energietarieven zullen dalen, dan is een variabele formule interessanter. Staat er ons een stijging te wachten? Dan is een vast tarief beter.

  3. Aanmelden bij Allure Energie

    Vervolgens is het noodzakelijk om alle praktische gegevens door te geven. Het gaat daarbij om persoonlijke gegevens zoals de naam, het adres en de geboortedatum, maar ook om de geprefereerde betaalwijze. Via handige invulschermen en door middel van zes stappen kiest de nieuwe klant voor Allure Energie. Hierbij vindt er ook nog eens een controle van de ingevulde gegevens plaats en moet de nieuwe klant deze gegevens nog even bevestigen. Het aanmelden duurt niet langer dan twee minuten.

  4. De overstap finaliseren

    Na het ondertekenen van het contract gaat het overstapteam van Allure Energie aan de slag. Van zodra de overstapdatum bekend is, ontvangt de nieuwe klant alvast een welkomstbrief met de startdatum en het definitieve termijnbedrag. Het termijnbedrag kan zonder opgaaf van redenen met 10% worden verlaagd of onbeperkt worden verhoogd. Op het moment van de ontvangst van de welkomstbrief begint een termijn van 14 dagen te lopen waarbinnen de overeenkomst nog zonder opgaaf van redenen kan worden geannuleerd. De eerste factuur volgt ongeveer vijf dagen na de overstapdatum.

Allure Energie review

Allure Energie is een energieleverancier die positief wordt gewaardeerd en een heel goede klantenservice heeft. Er zijn online mogelijkheden, maar deze zijn over het algemeen wel beperkt. Het blijft natuurlijk een van de nieuwe en kleinere spelers op de energiemarkt. Er zijn regelmatig acties voor nieuwe klanten en dit maakt van Allure Energie toch wel een concurrentiële energieaanbieder, maar het is vooral een keuze voor een kwaliteitsvolle dienstverlening, groene stroom en een verregaande transparantie. Het is al met al een goede groene energieleverancier die zeker te overwegen is.

Tarieven en acties

In principe is Allure Energie niet de goedkoopste energieleverancier op de markt, maar ze geven ook zelf aan dat ze vooral focussen op kwaliteit. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat hun tarieven exorbitant zijn, want het blijven nog steeds concurrentiële energietarieven. Bovendien zijn er regelmatig cashbackacties die overstappen ook financieel de moeite waard maken. Een minpunt hierbij is wel dat dergelijke acties alleen gelden voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten. Bij een verlenging kunnen zij wel op een scherp verlengingsvoorstel rekenen.

Transparantie

Allure Energie is heel eerlijk en transparant in wat ze doen en niet doen. Zo is er bijvoorbeeld een modelcontract op hun website te vinden waar potentiële klanten meteen even een kijkje in kunnen nemen. Ook hun werkwijze en hun kwaliteitscriteria worden er netjes weergegeven. Anderzijds geven ze bijvoorbeeld wel aan dat hun gas niet écht groen is. Ze verwijzen (potentiële) klanten dan gewoon door naar vergroenjegas.nl om het gas te compenseren en zo CO2-neutraal te douchen of te koken.

Energiezaken online regelen

Deze energieleverancier is natuurlijk geen energiereus, uitgebreide applicaties hoef je dus niet te verwachten, maar het is wel mogelijk om een aantal zaken online te regelen. Zo kunnen de meterstanden online worden doorgegeven of is het mogelijk om persoonlijke gegevens te wijzigen. Hiervoor is er het Allure Energie portal. Wanneer iets niet online te regelen valt, kan Allure Energie telefonisch worden gecontacteerd. De vriendelijke klantendienstmedewerkers helpen de klant dan meteen verder. Vooral hun goede werk is zeker een pluspunt.

Reviews van andere gebruikers

Het is altijd fijn om te weten hoe anderen een bedrijf waarderen. Via Klantenvertellen en Google Reviews werden meningen van andere klanten in kaart gebracht. Het is opvallend hoe positief zij Allure Energie beoordelen. Vooral de korte lijnen en de overstapservice kunnen op positieve beoordelingen rekenen, net zoals de klantenservice. Een enkele negatieve ervaring had te maken met een nogal bruuske medewerker die de meterstanden kwam opnemen, maar Allure Energie reageerde hier meteen op en nam de feedback ter harte.

Veelgestelde vragen over Allure Energie

Ontdek de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen over Allure Energie! We beantwoorden jouw vragen over opzegvergoedingen, meterstanden, verhuizingen en meer. Leer meer over de speciale acties en extra voordelen die Allure Energie biedt. En kom erachter wanneer je het termijnbedrag moet betalen.

Wanneer moet ik een opzegvergoeding betalen bij Allure Energie?

Wanneer een contract met een vaste looptijd voor de einddatum wordt opgezegd of als het contract wordt beëindigd omdat de betalingsverplichting niet werd gerespecteerd. De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van wanneer er wordt opgezegd en hoelang de restduur van het contract is. Bij een verhuizing waarbij het contract wordt meegenomen naar het nieuwe adres hoeft er geen opzegvergoeding te worden betaald.

Betaalt Allure Energie een opzegvergoeding als ik overstap?

Nee. Allure Energie betaalt nooit opzegvergoedingen voor overstappers. Wel is het mogelijk om tot 15 maanden vooruit een contract bij Allure Energie af te sluiten zodat beide contracten vlot overlopen.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Allure Energie vraagt één keer per jaar de meterstanden op. Dit doen ze uiteraard niet wanneer er een slimme meter is die administratief is ingeschakeld. Hoe dan ook sturen ze minstens één keer per jaar iemand langs om de meterstanden op te nemen en om te controleren of de (slimme) meter al dan niet goed werkt.

Kan ik tijdens een verhuizing op twee adressen stroom en gas krijgen?

Ja. Voor elke woning kan er een ander overdrachtsmoment worden doorgegeven zodat de verhuizing vlot verloopt.

Welke acties houdt Allure Energie?

Acties variëren natuurlijk voortdurend, maar historische acties geven wel een idee van wat er te wachten staat. Zo zijn er regelmatig cashbackacties voor nieuwe klanten. Daarbij wordt er een korting verrekend op de jaar- of de eindnota. In het verleden waren er ook al eens winacties waarbij er tickets voor wedstrijden van FC Groningen te winnen waren.

Welke extra voordelen heeft Allure Energie te bieden?

Allure Energie is geen energieleverancier die met veel extraatjes zwaait. Wel zijn er voordelen voor fans van FC Groningen. Zij krijgen bijvoorbeeld korting op geselecteerde producten in de fanshop.

Wanneer moet ik het termijnbedrag betalen?

Het termijnbedrag wordt elke maand rond de vijftiende dag gefactureerd. Bij de eerste maand van de aansluiting volgt de eerste factuur uiterlijk vijf werkdagen na de overstapdatum.