€100 cashback bij 1 jaar cashback
Beste webcare
Beste overstapservice
Elke maand korting
De energieleverancier is een echte prijsvechter. De bedoeling van deze energieleverancier is om klanten de grip op hun energiekosten terug te geven. Oxxio was altijd erg vooruitstrevend: het was een van de eerste energieleveranciers die slimme meters gebruikte. Dat gebeurde al in 2005, lang alvorens andere energieleveranciers hiermee begonnen.
Het hoofdkantoor van Oxxio staat in Rotterdam. Het bedrijf is zoals eerder gezegd sinds 2000 op de Nederlandse energiemarkt actief. Oxxio bestond een tijd lang uit drie verschillende merken. In juni 2005 kocht het Britse bedrijf Centrica de energieleverancier over voor een slordige 137 miljoen euro. In september 2005 begon Oxxio een meetbedrijf en introduceerde het de slimme meter. Daardoor kregen klanten van het energiebedrijf meer inzicht via apps in hun verbruik. Er werden volgens Oxxio meteen 30.000 meters aangevraagd.
€100 cashback met groene stroom cashback
Het bedrijf beschouwt zichzelf als een pionier op de Nederlandse arbeidsmarkt. Vooral op het gebied van digitale dienstverlening. Tegenwoordig kunnen klanten van het energiebedrijf zelfs via een speciale app, de Oxxio-app, realtime inzicht krijgen in hun energieverbruik.
Oxxio hanteert drie verschillende standpunten: de up-to-date energie, praktisch & persoonlijk en altijd helder. Daarmee moeten klanten beter geholpen worden en meer bewust worden van hun energieverbruik. Want als consumenten beter weten wat zij verbruiken, zullen ze er ook meer aan doen om energie te besparen. Dat komt het milieu ten goede. Bovendien verkoopt Oxxio uitsluitend groene stroom. Dat betekent dat wie een energiecontract afsluit bij de energieleverancier, het milieu een handje helpt.
Bij Oxxio verkrijgt de consument eenvoudig inzicht in alle energiezaken. Zo kan de consument bijvoorbeeld zijn persoonlijk verbruik monitoren via de Oxxio-app. Ze kunnen zo zelfs hun energieverbruik bekijken wanneer ze niet thuis zijn. In feite kan het worden vergeleken met de apps die tegenwoordig door mobiele aanbieders worden aangeboden om het dataverkeer in de gaten te houden.
In de app is het daarnaast mogelijk om met Oxxio te chatten, wijzigingen door te geven of rekeningen te bekijken. De app bestaat al sinds 2010 en wordt elke dag opnieuw verbeterd.
Oxxio mag dan wel een grote energieleverancier zijn, toch zet het in op een laagdrempelige aanpak en een persoonlijk contact. Via de Oxxio-app komen consumenten eenvoudig in contact met het klantenteam dat graag hulp biedt bij problemen.
Ten slotte is Oxxio altijd helder. De energieleverancier houdt nu eenmaal van duidelijkheid. Zo is het bijvoorbeeld meteen duidelijk waar de energie vandaan komt. Zo levert het uitsluitend 100% Europese windenergie en gas. Ook de tarieven zijn duidelijk op de website van het bedrijf weergegeven. De voorwaarden zijn dan weer in heldere taal geschreven en er zitten helemaal geen addertjes onder het gras.
Op de website is er ten slotte meer informatie te lezen over groene stroom. Ruim 7.000 mensen raadplegen dagelijks de Oxxio-app.