Energie aanbiedingen van Coolblue Energie

Coolblue Energie biedt volledig groene stroom aan die opgewekt is in Nederland, maar ook CO2-gecompenseerd gas. Volgens Coolblue Energie is het deze keer wel groener aan de overkant en met een eenvoudig overstapproces willen ze verbruikers aanmoedigen om naar Coolblue Energie over te stappen. Bij Coolblue Energie helpen ze klanten bovendien om te besparen. Hiervoor kan er ook worden gerekend op de vele productspecialisten die klanten helpen bij het maken van de energetisch beste keuze.

  1. Star rating: 9

    €250 korting op producten

    • Zekerheid van je tarieven

    • €250 korting op producten

    • 100% Nederlandse en groene energie

    • Tarieven onder het prijsplafond

    €55

    per maand

    Aanbieding bekijken

2 Reviews over Coolbue Energie

Laurens van EnergieAanbieding.nl

16 Augustus 2023

Coolblue Energie is binnen een korte periode een een bekende energieleverancier geworden. Mede dankzij het energieaanbod en de prijzen onder het prijzenplafond is het voor veel huishoudens een interessante keuze.

  • Goede energieleverancier die eerlijk en betrouwbaar te werk gaat.
    Star rating: 9

Wendy

24 Augustus 2023

Soepel.

  • Klantenservice
    Star rating: 8
  • Overstap/Registratie
    Star rating: 8
  • Energie aanbieding
    Star rating: 8

Coolblue Energie review

16.5

  • Goede energieleverancier die eerlijk en betrouwbaar te werk gaat.
    Star rating: 8,50

Nadat Coolblue eerder al zonnepanelen en laadpalen verkocht en plaatste, is het in 2021 begonnen met het zelfstandig te leveren van stroom en gas. Het kiest daarbij voor 100% groene energie en voor CO2-gecompenseerd gas. Energieklanten kunnen bovendien rekenen op allerlei extra Coolblue-voordelen.

  • Vaste prijs (prijzen onder het prijsplafond).

  • Groene energie uit Nederland.

  • Korting op energiebesparende producten.

Verstuur jouw review en ervaring met Coolblue Energie

We zijn benieuwd hoe jouw overstap en/of ervaring is met Coolblue Energie. Via het onderstaande formulier kan je jouw review en ervaring publiceren op onze website.

Over Coolblue Energie

Nadat Coolblue eerder al zonnepanelen en laadpalen verkocht en plaatste, is het in 2021 begonnen met het zelfstandig te leveren van stroom en gas. Het kiest daarbij voor 100% groene energie en voor CO2-gecompenseerd gas. Energieklanten kunnen bovendien rekenen op allerlei extra Coolblue-voordelen.

Klanten rekenen niet alleen op groene stroom en CO2-gecompenseerd gas, maar ook op allerlei extraatjes. Zo biedt Coolblue Energie verregaande mogelijkheden aan om inzicht te krijgen in het energieverbruik, helpen de specialisten klanten om energie te besparen en krijgen klanten van Coolblue Energie exclusieve kortingen op energiezuinige en energiebesparende producten in de Coolblue-webshop. Dit geldt ook voor de laadpalen en zonnepanelen van Coolblue.

Waarom kiezen voor Coolblue Energie

Coolblue Energie is een voordelige energieleverancier die 100% groene energie levert. De vele extraatjes, zoals korting op energiezuinige producten of Coolblue-tegoed voor nieuwe klanten, zijn mooi meegenomen. Bovendien helpen ze klanten ook goed verder en beschikken ze over een goede klantenservice. Ook de digitale omgeving is vlot toegankelijk en goed vormgegeven. Anderzijds is de klantendienst telefonisch niet zo vlot bereikbaar, is er nog geen smartphone app en is er op het moment van schrijven nog geen stroometiket om na te gaan of ze hun beloftes wel nakomen.

Goede klantenservice

Moederbedrijf Coolblue staat al langer bekend voor de uitstekende klantenservice en bij Coolblue Energie is dit niet anders. De klantendienst is altijd bereid om te helpen en heeft ook een heel vriendelijke instelling. Ze zijn telefonisch of per mail bereikbaar. Een nadeel is wel dat Coolblue Energie telefonisch enkel op werkdagen bereikbaar is van 09.00 uur tot 17.00 uur. Dit maakt het natuurlijk moeilijk voor wie een voltijdse baan heeft. In zo’n geval is het beter om gewoon even naar de klantendienst te mailen. Vaak kunnen ze ook op die manier helpen.

Slimme tools en oplossingen

Momenteel beschikt Coolblue Energie al over een Mijn-omgeving. Dit is een digitaal portaal waarop een aantal persoonlijke gegevens en het termijnbedrag aan te passen zijn. Wie een slimme meter heeft, ontvangt bovendien een persoonlijk besparingsrapport. In dit rapport vindt men een vergelijking van het eigen verbruik met dit van een vergelijkbaar huishouden, inclusief besparingstips. Wie geen slimme meter heeft, ontvangt bij de jaarrekening een besparingsrapport op basis van de zelf ingegeven meterstanden. Op het moment van schrijven is de Mijn-omgeving wel nog niet in de Coolblue-app ingebouwd. Bij Coolblue Energie geven ze aan dat hieraan wordt gewerkt.

Duurzaamheid en groene energie

Het feit dat er wordt gekozen voor groene energie en CO2-gecompenseerd gas spreekt zeker in het voordeel van Coolblue Energie. Daarnaast bewijzen ook de verbruiksinzichten en het advies om energie te besparen in het voordeel van Coolblue Energie, net zoals de korting die op energiebesparende producten wordt toegekend. Wellicht zal dit klanten nog meer aanzetten om te kiezen voor energievriendelijke alternatieven. Houd er wel rekening mee dat moederfirma Coolblue via het overgenomen bedrijf ServiceHouse wel nog steeds grijze energie levert onder andere merknamen. Onrechtstreeks blijft men dus nog steeds producenten van grijze energie financieren.

Voordelige en mooie extraatjes

Coolblue Energie hanteert scherpe energietarieven, terwijl ze toch gewoon groene stroom leveren. Ze bewijzen meteen ook wat de meerwaarde is van een energieleverancier die tegelijkertijd een retailer is. Zo kunnen ze namelijk mooie extraatjes toekennen aan hun klanten, terwijl ze klanten nog meer aan hen binden. Ook het feit dat ze tot 200 euro Coolblue-tegoed aan nieuwe klanten toekennen, past in dit plaatje. Het is een mooi voordeel, maar er zijn natuurlijk energieleveranciers die ruimere cashbackkortingen hebben. Met zo’n cashbackkorting is het natuurlijk ook mogelijk om dezelfde spulletjes te kopen.

Overstappen naar Coolblue Energie

Coolblue Energie heeft een overstapdienst die erop gericht is om het de klant zo eenvoudig mogelijk te maken. Het biedt verschillende formules aan en het is zelfs mogelijk om bij het overstappen Coolblue-tegoed te krijgen.

  1. Stap 1: beste aanbod berekenen

    Via de website van Coolblue Energie is het mogelijk om te berekenen wat stroom en gas bij Coolblue Energie zal kosten. Hiervoor dient het adres te worden doorgegeven en het energieverbruik. Eventueel kan er ook een schatting worden gemaakt voor het energieverbruik. Het systeem berekent vervolgens meteen het beste aanbod en stelt een flexibel contract, een contract met een vaste termijn van een jaar of een contract met een vaste termijn van drie jaar voor. De laatste optie is de voordeligste, maar bij het flexibel contract kunnen de energietarieven natuurlijk gunstiger evolueren.

  2. Stap 2: aanmelding vervolledigen

    Na het accepteren van het aanbod is het noodzakelijk om een aantal persoonlijke gegevens door te geven. Het gaat om de naam en de contactgegevens, maar ook om andere gegevens als de geboortedatum. Daarnaast kan er vrij een overstapdatum worden geselecteerd. Vervolgens dient men Coolblue Energie te machtigen om het termijnbedrag af te schrijven van de rekening. Het is niet mogelijk om via de online tool voor andere betaalmethodes te kiezen (bv. betaling via iDEAL), maar via de klantendienst kan dit wel. Eventueel moet er dan ook met hen contact worden opgenomen.

  3. Stap 3: laat Coolblue Energie de overstap regelen

    Na het indienen van de aanvraag ontvangt de nieuwe klant binnen één werkdag het nieuwe energiecontract. Het oude energiecontract wordt door Coolblue Energie opgezegd. Op het overstapmoment dienen de oude meterstanden te worden doorgegeven, maar wanneer er een slimme meter is, zal dit automatisch gebeuren. Vervolgens schrijft Coolblue Energie het eerste termijnbedrag af en gaan ze over tot de energielevering. Hierdoor komt men nooit zonder energie te zitten. Nu krijgt men ook toegang tot de digitale omgeving en kan men beginnen met energie te besparen.

Veelgestelde vragen over Coolblue Energie

We begrijpen dat je nog een aantal vragen hebt over Coolblue Energie. Een webwinkel die energie begint te leveren, is nu eenmaal een tikkeltje vreemd. Hieronder beantwoorden we een aantal veelgestelde vragen.

Hoe werkt het Coolblue-tegoed voor nieuwe klanten?

Het Coolblue-tegoed wordt pas toegekend wanneer de eerste twee betalingen zijn gelukt. Over het algemeen ontvangt men het Coolblue-tegoed drie maanden na het begin van de levering. Dit tegoed kan worden gebruikt om aankopen in de Coolblue-webshop deels of volledig te betalen.

Wat gebeurt er als ik mijn energierekening niet kan betalen?

Coolblue Energie verzendt altijd eerst een herinnering. Wanneer er ook dan geen betaling volgt, worden er incassokosten in rekening gebracht. Bij de eerste aanmaning kost dit 15 euro en bij de tweede aanmaning worden de incassokosten opgetrokken naar 15% van het verschuldigde bedrag. Houd er rekening mee dat dit uiteindelijk kan resulteren in een afsluiting door de netbeheerder. Neem contact op met Coolblue Energie en vraag om een betalingsregeling om dit te voorkomen.

Wanneer vindt de automatische incasso plaats?

Nee, want betalen kan ook via een handmatige overschrijving of via iDEAL. Dit moet wel bij de klantendienst worden aangevraagd. Bovendien worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht ten bedrage van 1,35 euro per rekening. Houd er ook rekening mee dat men bij andere betaalmethodes het recht op het Coolblue-tegoed verliest.

Wanneer vindt de automatische incasso plaats?

De automatische incasso vindt altijd plaats rond de 28ste dag van de maand voor de levering. De allereerste incasso vindt echter een week voor de start van de energielevering plaats.

Ben ik verplicht om via automatische incasso te betalen?

Nee, want betalen kan ook via een handmatige overschrijving of via iDEAL. Dit moet wel bij de klantendienst worden aangevraagd. Bovendien worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht ten bedrage van 1,35 euro per rekening. Houd er ook rekening mee dat men bij andere betaalmethodes het recht op het Coolblue-tegoed verliest.

Ik heb stadsverwarming. Kan ik ook bij Coolblue Energie terecht?

Ja, maar dan wel enkel voor stroom. Coolblue Energie levert namelijk geen stadsverwarming.

Waarom staat er ServiceHouse B.V. op mijn documenten?

Coolblue Energie heeft geen eigen ACM-vergunning, maar gebruikt de vergunning van ServiceHouse B.V. Coolblue Energie is in feite dan ook een wederverkoper. ServiceHouse B.V. is echter een dochterbedrijf van Coolblue, waardoor het weinig verschil maakt.

Welke voorwaarden zijn er gekoppeld aan het Coolblue-tegoed?

In de eerste plaats dient men een nieuwe klant te zijn. Dit wil zeggen dat men de afgelopen twaalf maanden niet eerder Coolblue-klant is geweest. Daarnaast moet er een contract met een vaste looptijd worden aangegaan. Ook wordt het tegoed enkel volledig toegekend wanneer er stroom en gas wordt afgenomen. Wie enkel een van deze twee afneemt, krijgt slechts de helft van het tegoed. Belangrijk om te weten is dat men het tegoed enkel krijgt als men kiest voor een automatische incasso. Ten slotte kan gebruikt Coolblue-tegoed (deels) worden teruggevorderd wanneer de energielevering voortijdig wordt beëindigd.

Hoe ontvang ik het Coolblue-tegoed?

Het Coolblue-tegoed wordt op het klantaccount gezet. Wanneer men geen klantaccount heeft, wordt er automatisch een account aangemaakt bij de aanmelding.